☕Remppakahveilla- Rakastan rohkeita remontoijia!

31.05.2026

Tervetuloa Remppakahveille.

Täällä ei jaella täydellisiä totuuksia eikä esitetä kaikkitietävää asiantuntijaa. Täällä pohditaan remontointia – onnistumisineen, virheineen, oivalluksineen ja joskus myös kantapään kautta opittuine läksyineen. Ota kuppi kahvia ja istu mukavasti!

Mä nimittäin aion tunnustaa heti alkuun yhden asian. 

Mä RAKASTAN rohkeita remontoijia!

Sellaisia, jotka uskaltavat uida vastavirtaan, tietävät mitä haluavat– eivätkä uhraa omia mahtavia ideoitaan siinä sekunnissa kun urakoitsija antaa vaihtoehdoksi valkoisen 20x40 seinä laatan, muutaman erivärisen, mutta samankokoisen tehostelaatan ja harmaan eri sävyjä sisältävän 10x10 lattia laattavalikoiman. Koska trust me, vaihtoehtoja on kun uskaltaa kysyä ja pyytää, joskus jopa vaatia! 

Mä rakastan asiakkaita, jotka uskaltavat valita värejä.

Rakastan asiakkaita, jotka uskaltavat tehdä rohkeita valintoja.

Rakastan asiakkaita, jotka näyttävät inspiraatiokuvan ja sanovat: "Tiedän, ettei tää ole ihan tavallinen ratkaisu, mutta tämmösen mä haluan!"

Rakennusalalla näkee valtavan määrän valkoista seinälaattaa, harmaata lattialaattaa ja turvallisia valintoja. Niissä ei ole mitään väärää. Ne ovat ajattomia ja toimivia ratkaisuja. Usein on helpompaa esimerkiksi taloyhtiöremontissa antaa asukkaille selkeät vaihtoehdot joista valita. Silti usein voi toivoa jotakin muuta, hankkia itse laatat tai käydä valitsemassa vaikka Laattapiste- Pukkilassa ammattilaisen avustuksella omaan silmää sopivat ratkaisut.  Toki laatoittajan kanssa on hyvä keskustella jos luvassa on vaativampaa laatoitustyötä ja urakoitsijalla voi olla oma hintansa erikoistyölle. Siltikin usein esimerkiksi putkiremontin yhteydessä on kannattavaa valita muutakin kuin perus laattaa lisähinnasta huolimatta.  

Joskus toivoisin, että ihmiset uskaltaisivat hieman enemmän. Ei tarvitse tehdä mitään yliampuvaa. Ei tarvitse rakentaa sateenkaaren väristä kylpyhuonetta tai päällystää jokaista seinää kuviolaatoilla. Joskus riittää, että valitsee sen laatan, josta itse pitää eniten ja mikäli se on se perus valkoinen 20x40 laatta sekin on ok.

Joskus riittää, että uskaltaa tuoda tilaan hieman lämpöä, väriä tai persoonallisuutta. Koti on kuitenkin paikka, jossa eletään joka päivä. Siksi sen pitäisi näyttää ensisijaisesti omalta – ei siltä, mitä kaikki muutkin valitsevat.

Tässä kohtaa itse tekeminen voi olla myös yllättävän suuri mahdollisuus.

Kun remontissa säästää työn kustannuksissa tekemällä osan töistä itse, budjettia voi jäädä enemmän niihin asioihin, jotka näkyvät ja tuntuvat arjessa vuosia.

-Laadukkaampiin materiaaleihin.

-Mielenkiintoisempiin laattavalintoihin.

-Niihin pieniin yksityiskohtiin, jotka tekevät tilasta juuri sinun näköisesi.

Ehkä siksi rakastan työssäni kaikkein eniten niitä hetkiä, kun asiakas uskaltaa luottaa omaan makuunsa. Silloin ei rakenneta vain kylpyhuonetta.

Silloin rakennetaan kotia.

Omassa kodissani olen pitänyt punaisena lankana sitä että tilassa kuin tilassa silmä hakeutuu kauniisiin asioihin. Joskus naurattaa kuinka tällainen pikkuisen boheemi laatoittaja on onnistunut ymppäämään niin paljon erilaisia kokeiluja yhteen taloon. Tulevaisuudessa saatan näyttää paloja myös omasta kodistamme teille.. 

Nyt täytyy lopetella kun kahvikin kerkesi taas jäähtyä!

Chiao– Tea


Share
Luo kotisivut ilmaiseksi!